Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 18, 2011

elderly people




Week 1: Orthopaedic Ward, Hospital Putrajaya
Afternoon shift? gile-dem-bosan
Practical afternoon shift kat mana-mana ward pon memang tak banyak kerja. aku lagi prefer ward yang bz. nak jadi knowledgeable nurse kot bukan macam tin kosong.hmpph.

Aku di-assign kan untuk incharge 4 bed. tapi ada 1 bed kosong. jadi patient aku ada 3 orang kan semuanya? bagus. tak sia-sia cikgu tadika kau ajar mengira.


Semuanya nenek-nenek and aku sangat suka, sebab nenek-nenek ni banyak bercerita and mudah bagi kerjasama. tapi yang tak suka buat aku tambah rindu nenek Jalinas. dem!


Ada sorang nenek cina ni ter-sangat in pain masa aku tengok dia, aku pon buat apa yang patut, check prescription ubat dia semua. makan ubat pon tak jalan, aku urut-urut lah kaki dia sambil ber-chit-chat-ing. erm nenek ni asyik mengeluh sebab student nurse ni semua suka duduk kat cubical depan. dia yang duduk kat cubical belakang ni kena tinggal macam tu jer. aku explainlah kat depan tu bzy blablabla, tapi dia mcm taknak dengar je -___-

Layan punya layan, semua cerita dalam dan luar kain dia aku dah tau. sampai anak dia yang belum kahwin tu pregnant pon dia cerita. kaki dia pon dah lega and tak rasa sakit lagi. dia dah boleh gelak-gelak walaupun dia sendiri yang buat lawak. comel je nenek-nenek ni gelak. dengan gigi takde. co cuweet ;)

then, elok anak dia sampai, muka macam dah nak nangis, mengerang punya kuat mcm baby baru lepas kena cubit. mengadu-domba demam lah, laparlah. makanan hospital tak sedap. hospital ni sejuk sangat lah. and yang penting dia nak sangat BALIK. hmmp. 

bila waktu melawat dah habis, anak die pun chow lah. tengok lepas tu okey elok je sihat borak-borak ngan nenek sebelah. good actress jugak kan. hehe. tapi aku faham sebenarnya apa yang nenek-nenek ni nak. dia nak PERHATIAN dan KASIH SAYANG daripada kita, anak-anak dia, cucu-cicit dia sendiri. ada faham?




Imisseverythingaboutyou nenek<3



2 comments:

luahkanlah apa yg tersirat tu....

Patients