Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 1, 2011

SELAMATKAN DIA#1

Hyelo Warga Bumi!

Adakah kamu-kamu perasaan yang cuaca sekarang makin tidak stabil?
currently, tempat aku terasa sangat panas, sampai nak tido malam pun susah
adakah sebab tempat aku ramai orang yang HOT? atau aku sendiri memang HOT?=p
apa patut aku lakukan untuk kurangkan suhu enviroment aku ni? bunuh semua orang yang HOT-HOT tu?
SALAHHHHHHHHHH sama sekali. jom fikir sama-sama apa kita patut buat...


1stly,
Skrg byk tempat dah mengamalkan HARI TANPA BEG PLASTIK setiap hari sabtu. Aku dengan bangganye mengamalkannya coz  ada beg shopping yg aku letak lam bonet Mr. K. Aku akan gunakan beg tu bila omak aku suruh beli brg kat GIANT. memandangkan aku duk hostel, memang hari sabtu jelah aku di-orang-gaji-driver-kan oleh mama. Okelah kan, atleast setiap sabtu, daripada korang yg duk rajin bazir 20sen beli beg plastik. 20 sen pon duit tau tak, kumpul byk-byk leh gak beli Iphone 4. tapiiiiiiii.....kan lebih baik kalau setiap hari pon aku guna beg shopping tu, bawak bekas makanan(nak beli tupperware,boleh order kat akak aku) untuk tapau makanan, bawak air botol letak lam beg rather than buy them whenever aku haus. eh, bukan untuk aku je, untuk semua warga bumi lah terutama anda-anda manusia yang budiman dan bijak kepala hotaknya.
google image

2nd,
Shopping-shopping mall or hypermarket and etc., sepatutnya menyediakan plastik bag yang mudah urai. Plastik mudah urai ni lebih cepat dan mudah untuk dilupuskan. Oh, aku perasan, botol mineral yang aku beli kat kolej tu dia guna plastic bottle mudah urai. tapi bila aku search kat internet, botol tu menggunakan lebih banyak chemical drpd biasa. Chemical tu plak boleh menyebabkan cancer. Bahaya kan? so, lebih baik kita bawak bekas minuman yang boleh di ulang pakai berkali-kali, jimat pun jimat.(tapi kalau korang ada perangai cam aku yg selalu hilangkan botol, tak jimat gak=p)



to be continued


No comments:

Post a Comment

luahkanlah apa yg tersirat tu....

Patients