Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 31, 2011

Aku tak usik pun!

Selamat berhari khamis kamu-kamu sekalian
here, I would like to share somes `LAWAK' bangang story that I read from magazine..
juz chill and teruskan membaca=)


KISAH ATUK DAN CUCU


Seorang atuk membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atuknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
"Atok buat apa tu?"
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!"
Cucunya bertanya lagi, "apa ke bangangnya kawan atok tu pegi tinggal duduk dalam kotak merah tu,"
picisan: aku berharap cucu aku nanti tak bangang cumil macam ni. 




HON KERETA
Pada suatu petang si ibu membawa anaknya berusia 4 tahun bersiar-siar menaiki kereta Myvi pink limited editionnya. Dalam perjalanan si ibu membunyikan hon.
Anak: nape ibu bunyikan hon? siapa orang tu?
Ibu: tu sedara kita, kenalah tegur tanda hormat.


Mereka meneruskan perjalanan, mereka terserempak dengan seekor lembu yang hendak melintas, si ibu membunyikan hon tanpa segan silu.
Anak: Itupun sedara kita ke ibu?
Uwww, Ini perut lembu!


SERAHKAN PADA YANG DI ATAS 


Pada suatu hari Amin disuruh oleh emaknya mengambil buah rambutan di kebun. Sedang Amin memanjat pokok rambutan mangga, tetiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang beRAMAS MESRA. 


Maka berdirilah bulu roma Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gementar.


Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersedu-sedu dia berbicara.


"Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kenalah bertanggungjawab,"


"Sudahlah sayang, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas,"jawab si lelaki BRENGSEK itu.


Si Amin dengan marahnya berteriak
"Hamboi,Hamboi!, kamu yang sedap beramas-mesra dibawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku,"
"Aku tengok jerrrrr...Tak usik ponnnn!




pakwe aku curang!tapi still nak tgk gak muvie ni=)






p/s:harini aku jalan-jalan g Central Market sorang-sorang, lepas tu ada pelancong tu borak-borak ngan aku, dia kata nama aku sedap, muka aku macam cina and cantik. zzzzzzz...tu the most lawak of the day. LOL=p
thankyouverymuchie<3


3 comments:

  1. wekkkkkk...
    muka mcm cina ke???

    ReplyDelete
  2. mmg pun adek saya muka cam cina..awak xpernah jumpa dia ke? apa nyer kawan la...xmenghayati langsung....(cuba tgk kalau cina yg xmandi pagi tu...haaaa kan sama cam muka adek saya)oopppssssssss

    ReplyDelete
  3. @cikin: haku ta rs pon muke cm cina, org selalu ckp.ingt aku suke ke doh=(

    @ani: xmandi pon gwa wangi lerrrr...

    ReplyDelete

luahkanlah apa yg tersirat tu....

Patients