Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 14, 2011

listen me, listen you



Dulu, aku suka dengar masalah orang, bukan aku suka bila orang lain ada masalah tapi aku suka mendengar masalah orang dan kemudian aku akan keluarkan pendapat and nasihat yang macam bagus. Sebab apa macam bagus? sebab aku pandai bagi nasihat je, cuba aku kat tempat dorang, tak semestinya aku dapat ikut nasihat aku sendiri. btw, ada ke orang nasihatkan diri sendiri? haha. well, tapi itu dulu, dahulu bukan bahulu atau bahlul oke.

semenjak beberapa hari ni, aku rasa muak, fedup and rasa nak lempang sapa yang IM aku or call semata-mata nak cite masalah dorang. Selfish? Yes, I am. Sebab apa? sebab kalau dah 5-6 orang manusia cite masalah yang sama kat kau, takkan kau tak bosan? bukan bosan tapi rasa nausea dah. telinga boleh kena infections due to overloading dengar masalah yang sama.dahlah yang curhat tu bukannya rapat sangat. bila ada masalah baru nampak aku. hmmp. Cinta? yes masalah C.I.N.T.A. 


fyi, at this moment, lovey-dovey things really makes me bored. bukan maksudnya aku tak cinta kat pencipta aku atau family. tapi cinta-cinta-remaja-zaman-suka-suka nilah. sebab nak cari chemistry tu susah kan? cari biology senang lah. faham?

tapi, bila aku duduk sorang-sorang, fikir-fikir bersalahnya aku tak bagi fully attention masa dengar masalah dorang. memang lah dorang bukan nak sangat nasihat kita, dorang cuma nak somebody to listen them. memang suck rasanya bila kau ada masalah tapi takde orang nak dengar kau, nak cheerup or chillax dengan kau. betul tak?

so, aku fikir this is so not me weh. apehal dengan aku ni. aku macam bukan pendengar yang baik. bila aku fikir balik, mungkin sebab dah lama aku tak bagi orang lain dengar masalah aku sebab aku lagi suka ignore masalah remeh-temeh aku and bila pening sangat aku bukan cari kawan, tapi cari katil. sebab 2-3 minggu ni bz ngan college things. tido lagi paedah ye dak? haha.



selain family, kita sangat perlukan kawan. orang yang takde kawan baik untuk berkongsi rahsia tu samalah macam orang yang pakai susuk nak makan satay. tak faham? abaikan. haha.

jadi saya kena cari part of myself yang hilang tu. mungkin die lemas masa saya tengah berenang dalam notes-notes saya haritu. sorry kawan-kawan. you're most welcome to sharing your probs with me again. and it F.O.C yaw. have a nice trip in your life ;)

No comments:

Post a Comment

luahkanlah apa yg tersirat tu....

Patients