Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 28, 2011

aku penah berangan jadi DIAN SASTROWARDOYO dalam AADC

hye kawang2!
kenal ke sape dian ni?alah yg berlakon dalam cite ADA APA DENGAN CINTA uh
cite indon paling malatop kat Msia
lau korg ta penah tgk, korg mmg kuno=p
dalam cite tu dia ade baca puisi
so dolu-dolu ade gak tringin nak jd seorg yg puitis cm die
huhuhu
so here u are!
kat bawah ni ade terselit aku punya puisi
aku korek2 dr folder zaman kak limah dulu.huhu
(sebenarnya aku tak de idea nk update blog lo=.=')

cik dian<3

SUNGAI NIL
by AYUE ZIRMAN


Dimanakah sungai nil ku?
Adakah sungai nil ku yg berubah atau aku mencemarinya sehingga tidak akan dapat pernah aku sucikan
Aku percaya jodoh itu datangnya dari tuhan
Bukannya jatuh dari langit, tapi ada dekat dihatiku
Mungkin kekelaman yg buat aku kabur dalam mencarimu

Adakah sungai nil perlukan penantian?
Atau usaha terbit peluh untuk ku kecapinya kembali
Aku buntu wahai pencipta
Bantu aku susuri jalan kebenaran ini

Jika dia bukan sungai nil ku
Mengapa engkau tidak pernah buka kan pintu ini
Tertutup rapi bak rumah usang di tengah ramai
Aku masih disini tuhan
Masih menanti cahaya mu dalam meneruskan pencarian ku
Adakah cintaku sebuah penantian?
Atau cinta ku tidak pernah dimulai dan penantian ini hanya  benak akalku
Ya tuhan, aku buntu…
Aku buntu…bantu aku ya tuhan.
Kerna aku percaya sesungguhnya setiap kejadian memerlukan sungai nil nya….




KITA BAKO JER!!

bubui<3

1 comment:

luahkanlah apa yg tersirat tu....

Patients